Regulamin

Nick – unikalna nazwa każdego Użytkownika wybierana przez niego w procesie rejestracji.
Moderator, wydawca – osoba odpowiedzialna za porządek w serwisie i oceniająca jakość proponowanych materiałów, postów, wątków, dyskusji, które może usuwać i poprawiać, jeżeli te nie są zgodne z Regulaminem.
Użytkownik – osoba korzystająca z serwisu w jakiejkolwiek postaci (udział w dyskusjach, dodawanie, ocenianie, czytanie).
Administrator – wydawca serwisu: Mediosfera sp. z o.o., ul. Kasprzaka 70, 41-303 Dąbrowa Górnicza. NIP: 629-25-01-136.
Poczta wewnętrzna – wbudowany moduł, który umożliwia Użytkownikom wzajemną komunikację objętą pełną poufnością, zwany też PM lub PW. Raz w miesiącu Administrator ma prawo wyczyścić skrzynki wszystkim Użytkownikom celem uszczuplenia objętości baz danych. Zabrania się wykorzystywania PW (poczta wewnętrzna/prywatne wiadomości) do rozsyłania reklam, ofert i wszelkich innych wiadomości marketingowych i promocyjnych. Złamanie zasad użytkowania poczty wewnętrznej będzie karane permanentnym banem oraz naliczeniem kwoty 100 zł za każdą wysłaną wiadomość.
Profil– informacje o użytkowniku podane przez samego zainteresowanego.

§I. Postanowienia ogólne

1. Regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania do odwołania.
2. Regulamin może zostać zmieniony w każdej chwili, o czym Użytkownicy będą informowani przy kolejnej wizycie w serwisie i proszeni o jego zaakceptowanie.
3. Osoby nieakceptujące zapisów Regulaminu oraz tzw. Netykiety proszone są o zaniechanie użytkowania z seriwsu i poproszenie Administratora o usunięcie ich konta.
4. Materiały i wypowiedzi publikowane przez Użytkowników w serwisie nie mogą m.in.:
a) wzywać do popełnienia przestępstw, być sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, wzywać do nienawiści rasowej, wyznaniowej czy etnicznej, ani propagować przemocy,
b) zawierać treści obscenicznych i obraźliwych, naruszać zasad dobrego wychowania,
c) naruszać praw autorskich, znaków towarowych lub innych praw podmiotowych jakichkolwiek osób trzecich
d) zawierać wirusów ani jakichkolwiek innych rozwiązań destrukcyjnych,
e) być plagiatem innych publikacji, stron internetowych bądź wypowiedzi na innych serwisach nie należących do Wydawcy,
f) reklamować usług, stron i podmiotów, w tym serwisów i form konkurencyjnych dla Wydawcy.

Dodatkowo uprasza się Użytkowników o bezzwłoczne informowanie o opublikowaniu materiałów i komentarzy łamiących powyższe oraz inne postanowienia niniejszego regulaminu. Zostaną one usunięte/wyedytowane, a ich autorzy ukarani zgodnie z niniejszym Regulaminem. W tym celu prosimy o użycie znajdującego się przy każdym poście linka zgłoś post, a w przypadku jego braku przez support.

5. Wszyscy Użytkownicy serwisu są sobie równi. Liczba dodanych materiałów czy napisanych postów, wiek Użytkownika, staż w serwisie, jego płeć, wyznanie bądź rasa i inne podobne wyróżniki w żaden sposób nie są przyczyną do wyróżnienia bądź dyskryminacji kogokolwiek. Żaden Użytkownik nie ma prawa powoływać się na takie czynniki, jako zwiększające jego prestiż bądź dające mu jakiekolwiek przywileje.
6. Wszyscy Użytkownicy Serwisu są zobowiązani do posługiwania się językiem polskim, jego słownictwem oraz zasadami pisowni.
7. Wydawca Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi i publikowanych materiałów zamieszczanych przez Użytkowników Serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

§II. Konta Użytkowników

1. Rejestracja w Serwsie jest dobrowolna, ale jej brak uniemożliwia korzystanie ze wszystkich funkcji Serwisu (posiadanie własnej, unikalnej nazwy, możliwość bycia powiadamianym o odpowiedziach, branie udziałów w konkursach itp).
2. Wszelkie informacje podane w profilu muszą być zgodne z §I pkt. 4 Regulaminu. Użytkownicy łamiący ten przepis mogą zostać ukarani, przy czym nie wyklucza się usunięcia konta przez Administratora.
3. Profil Użytkownika nie może zawierać treści reklamowych bądź linków do stron o podobnej treści. Te same obostrzenia stosuje się do stopki i treści samych postów.
4. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto. Przypadki multikont będą karane banem. Multikontem jest także stworzenie nowego konta po usunięciu lub straceniu konta pierwotnego (pojawienie się na forum pod nową nazwą jest zabronione).
5. Zabrania się używania jako loginów oraz podawania w profilu danych personalnych osób publicznych takich jak gwiazdy filmowe, telewizyjne, dziennikarze, politycy oraz nazw produktów, marek i usług oraz innych nazw wprowadzających w błąd. Zakaz dotyczy również zamieszczania ich zdjęć w profilu. Każde zamieszczane tam zdjęcie musi być własnością właściciela profilu, co oznacza, że osoba ta musi mieć do niego prawa autorskie. Niezastosowanie się do niniejszego punktu będzie karane ostrzeżeniem lub usunięciem konta. Zaleca się nie podawać w loginie swojego adresu mailowego czy nazwiska.
6. Użytkownik może wystąpić o usunięcie konta. Usunięcie konta oznacza usunięcie danych personalnych z bazy danych (w tym zdjęć i grafik własnego autorstwa) z wyłączeniem adresu mailowego (o ile nie zawiera on danych osobowych) oraz wykorzystywanych adresów IP i plików cookies w celu ich zabezpieczenia na wypadek ewentualnych późniejszych roszczeń osób fizycznych, podmiotów i instytucji państwowych, ochrony przed roszczeniami oraz możliwości wykluczenia tworzenia mulltikont, a zwłaszcza manipulowania rankingami i paraliżowania życia serwisu – tj. uzasadniony interes Administratora. Na pozostawiany adres e-mail nie będą wysyłane żadne wiadomości i informacje. Napisane teksty, posty, tematy, blogi oraz wszelka inna aktywność w serwisie ze względu na ważny interes Administratora nie podlegają usunięciu. Po usunięciu konta jego nazwa może zostać zmieniona na podobną lub dowolnie inną w przypadku uznania jego nazwy za dane osobową (nazwisko). Administrator zaleca nie podawać swoich danych osobowych w panelu konta, ani w postach (nazwisko, telefon itp.).
7. Podany podczas rejestracji adres e-mail będzie wykorzystywany jedynie przez system forum pozwalający Użytkownikom obserwowanie tematów i informowania ich o nowych postach i odpowiedziach, a także informacji o nowych wiadomościach wysyłanych wewnętrzną pocztą serwisu. Częstotliwość powiadomień oraz ich zakres każdy Użytkownik może dowolnie ustawiać w swoim profilu.
8. Redakcja pozostawia sobie możliwość usunięcia konta bez podania przyczyny lub jego czasowego zawieszenia.
9. Redakcja może zmienić lub wymusić zmianę nazwy konta bez podania przyczyny.

§III. Wątki i posty

1. Nazwa wątku powinna świadczyć o jego zawartości. W przeciwnym wypadku nazwa ta będzie zmieniana przez Moderatora. Za zamieszczanie w wątku treści niezwiązanych z jego tematem ich autor może zostać ukarany ostrzeżeniem
2. Wszelkie sprawy prywatne lub niedotyczące tematyki Forum powinny zostać przekazywane za pomocą Prywatnych Wiadomości (dalej zwanych PW lub PM) lub innych komunikatorów.
3. Zakazuje się umieszczania tego samego wątku w kilku działach Forum. Takie wątki będą usuwane, a ich autorzy mogą zostać ukarani.
4. Posty niemerytoryczne lub odbiegające od tematu będą usuwane, a ich Autorzy ostrzegani lub usuwani z forum.
5. Post naruszające w jakikolwiek sposób §I pkt. 4 Regulaminu będą natychmiast usuwane, bez względu na intencje ich autorów.
6. Wszelkie przejawy nabijania postów będą zwalczane ostrzeżeniami
7. Zabrania się reklamowania innych stron bądź forów, w tym stron i forum będących konkurencją dla Wydawcy niniejszego forum.
8. Zabrania się publikować materiałów i komentarzy pisanych w całości wielkimi literami, dotyczących pornografii oraz zawierających słowa powszechnie uważana za obraźliwe, a także – ze względu własnego bezpieczeństwa – podawanie na forum własnych adresów mailowych, zamieszkania i numerów telefonów (do kontaktu między użytkownikami służy wewnętrzny system pocztowy).
9. Użytkownicy są zobowiązani do dbania o czytelność i sensowność wypowiedzi w swoich postach. Użytkownicy, których posty są notorycznie nieczytelne lub trudno zrozumiałe narażają się na kary wg niniejszego Regulaminu.
10. Administrator i Moderatorzy maja prawo do edycji wszelkich postów, w celu polepszenia ich czytelności bądź dostosowania do wymogów niniejszego regulaminu.
11. Zabrania się dodawania w postach i tematach ofert, reklam i innych materiałów marketingowych. Każda próba złamania tego punktu będzie karana permanentnym wykluczeniem z forum oraz naliczeniem kary w wysokości 500 zł za każdą taką publikację.
12. Zabrania się umieszczania postów i tematów wprowadzających w błąd, będących elementem marketingu szeptanego. Każdorazowa próba złamania tego punktu będzie karana permanentnym banem oraz naliczeniem kary w wysokości 500 zł za każdą taką publikację.
13. Użytkownik dodający treści w serwisie (materiały, posty, tematy, blogi, poradniki i inne) oświadcza, że jest ich jedynym autorem i nie naruszają one praw osób trzecich. Autor przekazuje wydawcy forum bezpłatnie, nieodwołalnie i bezterminowo prawa autorskie do nich wraz ze zgodą na ich przetwarzanie i publikowanie w całości lub we fragmentach w prasie, radiu, telewizji i internecie za wyjątkiem zdjęć.

§IV. Kary, upomnienia, ostrzeżenia, zakazy

W serwisie zakazuje się:

– naśmiewania się z innych,
– atakowania, dyskryminowania, obrażania, zastraszania, szantażowania Forumowiczów,
– agresji i ataków,
– emotkowania – nabijania postów bez treści,
– niemerytorycznych kłótni,
– tworzenia nieczytelnych tytułów tematów,
– umieszczanie tematów/postów w nieodpowiednich działach,
– pisania nie na temat,
– niestosowania się do uwag i sugestii moderacji,
– recydywy regulaminowej,
– używania wulgaryzmów.
– atakowania forum, paraliżowanie życia forum, zniechęcanie do forum,
– dyskutowania z decyzjami moderacji i moderacją na forum publicznym (poza supportem),

Trwałe usunięcie konta bez przyznawania ostrzeżeń ma miejsce w przypadkach:

– tworzenia multikont,
– ujawnienia tajemnicy korespondencji (PW/Support),
– spamowania i reklamowania,
– manipulowania rankingami,
– recydywy regulaminowej.

Korzystanie z Forum oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.